Enzovoortbv – NL Salespartner voor Milliken floorcovering
Enzovoortbv vertegenwoordigt in Nederland een prachtig product, de uitgebreide Milliken vloerencollectie.
De aandacht die aan ontwikkeling, ontwerp en productie van deze vloeren is besteed, is onvoorstelbaar; doordacht en altijd gericht
op ‘making the world a better place’. Daar wordt een mens toch blij van!
Onze drive als Enzovoortbv is meerwaarde toevoegen door optimaal te begeleiden bij toepassing en verwerking van deze vloeren.
Als accountmanager ben ik daar dagelijks mee bezig. De passie voor product en omgeving, de ‘way of life’ van Milliken inspireert mij.
In deze blog vertel ik graag iets meer over Milliken Vloeren. Daarbij gebruik ik het uitgangspunt van de drie P’s; People, Planet, Prosperity.
Linda de Jong, Accountmanager Enzovoortbv
People / Planet / Prosperity
Voor Milliken als producent van o.a. vloeren is goed omgaan met deze wereld en zijn grondstoffen al jaren een logisch en ethisch
uitgangspunt.
Milliken maakt innovatieve vloeroplossingen van buiten naar binnen (van entree/schoonloop systemen tot akoestische
tapijttegels (30-37dB demping) en akoestische PVC-vloeren (17dB demping!)
People: one of the World’s Most Ethical Companies®
Milliken krijgt voor die inspanningen jaar op jaar verschillende awards als meest ethisch opererend bedrijf. Daarnaast staat het bedrijf
bovenaan als het gaat om veiligheid en medewerkers-tevredenheid; lange dienstverbanden zijn daarvan een praktisch voorbeeld.
People: WELL
Belangrijk om te weten is dat Milliken een van de oprichters van het WELL Living Lab is.
De Well Building standard bestaat uit functies die betrekking hebben op 7 concepten. Deze concepten zijn de factoren die de
gezondheid van de gebruikers van werk- en leefomgeving beïnvloeden.
Planet: Oceansoup
Milliken maakt gebruik van gerecyclede materialen, zoals petflessen, afval tapijt, visnetten (Econyl ®) en hergebruikt ook zijn eigen tegels.
Milliken is voorloper op gebied van duurzaamheid door circulaire productie (Closed loop re-vision proces).
Tevens gecertificeerd C2C, BREEAM, LEED en WELL
People, Planet, Prosperity: Meerwaarde als adviseur en gebruiker
Standaard is elke tapijttegel voorzien van een gepatenteerde zachte rug met open cel polyurethaan (90% gerecycled materiaal).
Hierdoor ontstaan de volgende meerwaarde:
- Hoog herstel van tapijt (93% na 24 uur)
- Standaard 12-15 jaar garantie (in projectgebruik) en levenslang
- Hoge demping en absorptie van geluid (30-37 dB contactgeluid). Hierdoor uitermate geschikt voor gebruik in
open kantoren, zoals bij callcenters, om geluidsoverlast tussen gebruikers te reduceren. Die voordelen zijn
extra goed merkbaar bij toepassing op verhoogde/computervloeren.
- Verhoogd comfort, minder vermoeidheid in de benen (24-30%) door zachte en dikke rug. Deze eigenschappen
motiveren de gebruiker om meer te bewegen, zeker in situaties waar zit/sta werkplekken zijn toegepast.
- Veilig en gezond. Door de open celstructuur in de zachte rug is het tapijt in staat om vocht te absorberen en te
laten verdampen. Dit vermogen om vocht(damp) te beheersen, voorkomt de vorming van schadelijke bacteriën,
schimmels en meeldauw onder de vloer. De open structuur maakt de tegel uitermate geschikt voor zowel
vloerverwarming als vloerkoeling.
- De verschillende verfmethoden (Millitron en Solution Dyed) bieden uitgebreide mogelijkheden voor het ontwikkelen
van Custom Made specials.
Wat betekent dit voor u als gebruiker of adviseur?
U beschikt met de Milliken-collectie ‘gewoon’ over mooi en sterk tapijt, prachtige kleuren, duurzaam materiaal en bij toepassing draagt
u als vanzelf bij aan een gezonde leef- en werkomgeving. Geen zorgen voor u. Dat denkwerk hebben de Milliken-ontwikkelaars al
voor u gedaan. U heeft bovendien keuze uit een uitgebreide collectie met een enorme diversiteit aan kleuren en dessins.
Dit geeft u de vrijheid om esthetische, inspirerende en plezierige werkplekken te ontwerpen.
Prosperity: Design en hergebruik
Het kleurpalet van nieuwe collecties is afgestemd af op de basiskleuren uit voorgaande collecties. Dit biedt u de mogelijkheid om tapijt
na jaren te hergebruiken en eenvoudig te combineren met nieuwe collecties.
We hebben diverse klanten die na 10 jaar en langer ons tapijt bij verhuizingen opnieuw gebruiken. Zo draagt u als ontwerper en gebruiker
als vanzelf ook bij aan de groei van de circulaire economie.
Ons innovatieproces is gericht op ‘goed doen’, het creëren van producten en diensten die waarde toevoegen aan het dagelijks leven van
mensen, de gezondheid en veiligheid verbeteren en helpen om de wereld duurzamer te maken.
Dit is zo verweven in ons product dat je zonder erbij stil te staan je footprint verkleint.
Ik draag voor deze groene estafette het stokje over aan Louise Cohen, polyvalent ontwerper. Louise tovert met haar professionele
ontwerpen vaak een lach op mijn gezicht.