Heimtextil Trend 22/23| Deep Nature

Herbalanceren door opnieuw te leren

De natuurlijke wereld is uit balans. Mensen hebben door de eeuwen heen processen en producten uitgevonden die het natuurlijke systeem hebben doen kantelen en nieuwe, onevenwichtige toestanden hebben gecreëerd. Het is absoluut noodzakelijk om langetermijndenken toe te passen, de manieren van de natuur opnieuw te leren en de balans opnieuw aan te passen. Om terug te gaan naar een gemeenschappelijke manier van leven waar echte materiële, natuurlijke en regeneratieve vezels deel uitmaken van onze circulaire woonbeweging. Deep Nature verkent de strategieën van ons ecosysteem: het is onze erfenis en toekomst tegelijk.

Deep Nature gaat over het opnieuw verbinden met de natuurlijke wereld, het transformeren van de toekomst van huishoudtextiel door de intelligente circulaire systemen van de natuur te begrijpen. Om vooruit te gaan, moeten we terugkijken en opnieuw leren. We moeten heroverwegen hoe we toegang krijgen tot de rijkdommen van de natuur, deze gebruiken en op een eigentijdse manier recirculeren, waarbij we toegeven aan ongetemde textuur, langzame processen, natuurlijke structuren en levende kleuren, van ondergronds leven tot low-tech inheems leven. Deep Nature is een transformatie- en herleerproces op lange termijn dat ons de mogelijkheid geeft om de natuurlijke wereld opnieuw in evenwicht te brengen voor een regeneratieve toekomst.

Diepe natuurkleuren

Essentiële en organische tinten creëren de kleurenschaal voor Deep Nature. Beschimmelde, kruidige tonen en delicate tonen van blauw en rouge creëren een kalme, tonale en aardse benadering. Het is een terugkeer naar onze natuurlijke erfenis van ongeverfde materialen in tinten zandbeige en bruin om een ​​langzaam vervaardigde, natuurlijke expressie te creëren. Gevoelige en grijze tinten blauw en zachte rouge komen voor in natuurlijk gevonden kleurstoffen, die worden gebruikt voor het maken van ongetemde patronen in eco-druk- of zonnedrukprocessen. De kleurenschaal voor Deep Nature heeft een harmonieuze, zachte en conceptuele uitdrukking, die het langetermijndenken en het welzijn van de omringende natuurlijke wereld onderstreept.

Deep_Nature_13-1010_TCX_sRGB_247_215_179

Pantone 13-1010 TCX | RAL1015 | NCS S 1015-Y40R

Deep_Nature_15-1119_TCX_sRGB_211_178_123

Pantone 15-1119 TCX | RAL 075 70 20 | NCS S 3020-Y20R

Deep_Nature_18-1048_TCX_sRGB_125_79_27

Pantone 18-1048 TCX | RAL 8008 | NCS S 6030-Y30R

Deep_Nature_17-0636_TCX_sRGB_144_129_56

Pantone 17-0636 TCX | NCS S 5030-G90Y | RAL 085 50 30

Deep_Nature_19-0608_TCX_sRGB_71_66_55

Pantone 19-0608 TCX | NCS S 8005-Y20R | RAL 7022

Deep_Nature_18-4011_TCX_sRGB_82_112_113

Pantone 18-4011 TCX | NCS S 6010-B10G | RAL 220 50 10

Deep_Nature_18-1616_TCX_sRGB_145_73_75

Pantone 18-1616 TCX | NCS S 5030-R | RAL 010 40 25

Deep_Nature_16-1506_TCX_sRGB_178_154_148

Pantone 16-1506 TCX | NCS S 3010-R | RAL 030 60 10

Textielsamenstelling

deep-nature-tekst-1
deep-nature-tekst-2
deep-nature-tekst-3
SPINNOVA® hout, op basis van cellulose en katoenblend wit textiel, hennep stamt uit Vittenbjerggård, hennepvezels door VIA University College, Research & Development Centre for Creative Industries and Professions.  Foto SPOTT voor Heimtextil
Mycelium gebruikt voor de zool van de schoen Sneature door Emilie Burfeind
Inner Values, een project van Tobias Truebebacher, bestaat uit twee banken gemaakt van gelooide en verder bewerkte dierlijke darmen die zijn omgevormd tot zacht zitleer.
Jutevezel kubus van Atelier LVDW.  Textielontwerp door Floran Plolano van ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten en SPINNOVA® op houtcellulose gebaseerde en lyocell blend wit textiel.  Foto SPOTT voor Heimtextil
Gayles Farm 5 gemaakt door afgedankt veldhekwerk op linnen met Europees eiken frame door Wycliffe Stutchbury
Textielontwerp met verschillende methoden van natuurlijke kleurstoffen, stempeltechniek en digitaal printen door Maria Højrup, VIA University College, VIA Design & Business.  Foto SPOTT voor Heimtextil
CGI-animatieontwerp door Simon Edelberg
Toekomstige fossielen door Sissell Gustavsen.  Future Fossils houden zich bezig met hoe materialen evolueren en oplossen door tijd en omgeving.
Textielontwerp gemaakt van overgebleven monsters en raffia palmlint door Christina Engsig.  Foto SPOTT voor Heimtextil.
Valencia Paviljoen van MUT Design.  Het paviljoen voedt zich met het jarenlange constructieve erfgoed van Valencia en het ambachtelijke erfgoed.  Gemaakt door 100% ecologische, lokale en gerecyclede kleine stroken hout overlappende schubben op houten brancards.
Bananenvezel, een natuurlijk en productief bijproduct, als alternatief voor katoen.  Het resultaat is een vezel die volledig is gemaakt van het vezelige afval en op natuurlijke wijze is geverfd met behulp van de afvalbloemen.  Project Geen bananenrepubliek door Roberta Lebed Llopart
Bananenvezel, een natuurlijk en productief bijproduct, als alternatief voor katoen.  Het resultaat is een vezel die volledig is gemaakt van het vezelige afval en op natuurlijke wijze is geverfd met behulp van de afvalbloemen.  Project Geen bananenrepubliek door Roberta Lebed Llopart
Textieldesign met natuurlijke kleurstoffen, ecoprint, zonneprint en digitaal printen door VIA University College, VIA Design & Business.  Foto SPOTT voor Heimtextil
Stof gemaakt van preiafval Future Fossils door Sissell Gustavsen
Hennep komt uit Vittenbjerggård, Zeildoektextiel uit Middle of Nowhere van Busk A. Agesen.  Styling door Christina Engsig.  Foto SPOTT voor Heimtextil

Deep Nature Key Takeaways

  • Deep Nature gaat over het resetten van de geest en teruggaan naar het systeem van de natuur. Deze transformationele trend is een uitnodiging om opnieuw te leren, het intelligente systeem van de natuur te begrijpen en het evenwicht te herstellen.
  • Langetermijndenken is noodzakelijk om onze toekomst te genezen en veilig te stellen. Materiaalbewustzijn dat de ecosysteemstrategieën van de natuur en slowcraft onderzoekt, zijn allemaal nodig voor de toekomst.
  • Deep Nature-materialen zijn afkomstig van de aarde, met behulp van bronnen en kleuren van natuurlijke oorsprong en gemaakt, gebruikt en geregenereerd in een circulair proces.
  • De Deep Nature-consument waardeert aarde, welzijn en eenheid, uitgedrukt door acties en bewuste toewijding.