Voor de GenZ generatie is er niet per se een verschil tussen digitale en fysieke mode. Digitale mode blijkt zelfs essentieel voor het mentale welzijn en de zelfexpressie van gebruikers: ze kunnen zelf hun avatar vormen – lichaam, haarkleur en textuur, huidskleur, make-up, kledingstijl en karakter. Technische ontwikkelingen zorgen er ondertussen voor dat de mogelijkheden tot zelfexpressie online steeds beter en genuanceerder worden.
Dit rapport schetst de nieuwste trends op het gebied van zelfexpressie, waarbij wordt onderzocht:
➡️ Avatar-styling en inspiratie – Generatie Z geeft vaak prioriteit aan het aankleden van hun avatars boven hun fysieke stijl
➡️ De psychologie achter het creëren van een avatar-look
➡️ De impact van zelfexpressie op de fysieke stijl en het mentale welzijn van mensen
➡️ Zoveel meer
Als je een marketeer, maker of merk bent en geïnteresseerd bent in de manier waarop mensen zichzelf uiten in meeslepende ruimtes, neem dan een kijkje in het rapport voor inzichten van Gen Z-creators, mode-beïnvloeders en andere experts:
Bron: Roblox