‘Warme houtsoorten zoals notenhout, blijven populair’

Dit jaar was EuroCucina weer onderdeel van de Salone del Mobile in Milaan. 16.000 m2 met keukendesign van vooraanstaande bedrijven die laten zien dat de keuken niet langer puur een functionele ruimte is, maar hét knooppunt van een gezellig, geruststellend en gastvrij huis. Dat meldt DecoLegno in een blog over de beurs in Milaan.

‘Warme houtsoorten zoals notenhout, blijven populair’

‘Verlichting’ in het keukendesign gespot door DecoLegno op EuroCucina

Dit jaar was EuroCucina weer onderdeel van de Salone del Mobile in Milaan. 16.000 m2 met keukendesign van vooraanstaande bedrijven die laten zien dat de keuken niet langer puur een functionele ruimte is, maar hét knooppunt van een gezellig, geruststellend en gastvrij huis. Dat meldt DecoLegno in een blog over de beurs in Milaan. 

”Alle presentaties tonen eigentijds design, technologische innovatie, energie-efficiënte oplossingen en gebruiksgemak. Nieuwe vormen, kleuren en materialen markeren de keuken als dé plek voor gezelligheid en interactie met de buitenwereld.”

”In lijn met ons algemene signalement van de Salone del Mobile zien we ook in de keuken een langzame beweging naar ‘verlichting’ in het design. Slankere lijnen, open volumes en constructies, glas in de fronten, schuin aflopende bladen en veel aandacht voor verlichting geven de keuken een luchtige uitstraling. In de showroom van Boffi in Brera werd deze tendens al voorzichtig zichtbaar.

”In keukenkasten zien we nog steeds een belangrijke rol voor hout, dat op ambachtelijke wijze wordt verwerkt in fronten. Warme houtsoorten zoals notenhout, blijven populair. Daarmee krijgt de keuken cachet. Maar we zien inmiddels ook de blondere houtsoorten terugkeren, vaak gecombineerd met lichte kleikleuren. De keuken wordt lichter en moderner. Er is veel aandacht voor maatwerk, waarbij er bijvoorbeeld wordt gespeeld met de richting van de houtnerf. Naast houtnerf matching zien we in nieuwe keukendesign van Dada dat de nerfrichting ook haaks op elkaar wordt verwerkt. Dit geeft een modern en speels effect aan het ontwerp.”

Lees hier de volledige blog van Deco Legno.

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

auping

Auping nieuw in Sustainable Brand Index 2022

Auping komt nieuw binnen in de Sustainable Brand Index 2022 en is sector winnaar van de categorie ‘Overig’. Het onderzoek laat zien hoe merken door Nederlandse consumenten worden gezien op het gebied van milieu en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Cosentino | Trendpresentatie

Onze BNS Crisp partner Cosentino maakt zelf een eigen analyse van consumententrends en materialen, toegepast op keukens- en badkamers. Uit deze trendanalyse creëert Cosentino de nieuwe collectie.

cosentino

BNS Crisp partner Cosentino zoekt City Specialist Amsterdam

Als Cosentino Showroom Specialist assisteer je bij de dagelijkse operaties in Cosentino City. Je dagelijkse taken omvatten gastrelaties, klantenservice, overleg en coördinatie van evenementen. Het doel is om verkoopleads te identificeren en te genereren en vervolgens samen te werken met het lokale verkoopteam, waardoor ze de leads kunnen opvolgen en omzetten in verkoop en projecten. U krijgt ook lokale accounts toegewezen die u beheert en waarmee u inkomsten genereert.