Waar zoekt men naar op het gebied van bedden?

Wil jij alles weten over de beddenbranche?

De Beddenbranche Marktmonitor 2023 van Marktdata biedt inzicht in de oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot bedden, de marktposities van de belangrijkste aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen) per productcategorie en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar. Daarnaast worden prognoses geschetst voor het komende jaar met behulp van intelligente extrapolatie.

Bron: wonen360

Het onderzoeksrapport bevat een schat aan marktinformatie over de markt voor bedden en matrassen in Nederland en is uitermate nuttig en interessant voor de afdelingen algemeen management, marketing en productontwikkeling van toeleveranciers in de beddenbranche en branche gerelateerde organisaties.

Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (2019 t/m 2022) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van bedden? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten bedden, bedbodems, matrassen en productkenmerken wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van bedden algemeen, bedbodems, matrassen en boxsprings in kaart gebracht (merken, winkelformules en verkoopplatformen).

Het onderzoeksrapport bestaat uit vijf hoofdstukken, te weten bedden algemeen, bodems, matrassen, boxsprings en onderzoek verantwoording.

De ontwikkelingen en trends zijn zowel in de periode vóór als tijdens de corona pandemie in kaart gebracht. Hierdoor biedt het onderzoeksrapport een helder inzicht in de gevolgen van de corona crisis voor de markt voor bedden en matrassen. Maar ook de actuele ontwikkelingen als gevolg van de hoge inflatie en economische onzekerheid zijn in het onderzoeksrapport helder in beeld gebracht.

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken, winkelformules en verkoopplatformen).
 
In de Beddenbranche Marktmonitor 2023 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van bedden, bedbodems, matrassen en boxsprings. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules en verkoopplatformen. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken, winkelformules en verkoopplatformen ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie van de consument op bedden bedbodems, matrassen en boxsprings.

Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en specifiek over de ontwikkelingen tijdens de corona pandemie en de huidige economische situatie. De analyses zijn uitgevoerd op ruim 108 miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en meer dan 15.000 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.

Je krijgt onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten bedden en matrassen en belangrijke productkenmerken, zoals soorten, maten, kleuren, materiaalsoorten en productopties. Ook krijg je inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van de meest gezochte merken, winkelformules en verkoopplatforms, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van de verschillende onderscheiden productgroepen.

Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het onderzoeksrapport telt 85 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd PDF-document geleverd. Een hard copy exemplaar van de marktmonitor is tegen een meerprijs mee te bestellen.

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Serax | BNS Crisp

Designlabel Serax popt up in Parijs

Designlabel Serax popt up in Parijs Komende september opent designlabel Serax een showroom in Parijs. “Normaliter staan we op de Maison et Objet maar we