Pantone kleur van het jaar 2024 is: Peach Fuzz 13-1023

Pantone heeft hun kleur van het jaar 2024 bekend gemaakt. Het is de kleur Peach Fuzz 13-1023 geworden. Ben jij nieuwsgierig hoe ze tot deze kleur zijn gekomen en hoe toe te passen in het interieur? Lees dan snel verder.

PANTONE 13-1023 Peach Fuzz legt het verlangen vast om onszelf en anderen te koesteren. Het is een fluweelzachte perziktoon waarvan de allesomvattende geest, lichaam en ziel verrijkt.

Gevoelig maar zoet en luchtig, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz roept een nieuwe moderniteit op. Hoewel gecentreerd in de menselijke ervaring van het verrijken en koesteren van de geest, lichaam en ziel, is het ook een stilletjes verfijnde en eigentijdse perzik met diepte waarvan de zachte lichtheid ingetogen maar impactvol is en schoonheid in de digitale wereld brengt. Poëtisch en romantisch, een schone perziktoon met een vintage vibe, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz weerspiegelt het verleden, maar is opnieuw vormgegeven met een eigentijdse sfeer.

Bij het zoeken naar een tint die ons aangeboren verlangen naar nabijheid en verbinding weergalm, kozen we voor een kleur die straalt met warmte en moderne elegantie. Een schaduw die resoneert met mededogen, een tactiele omhelzing biedt en moeiteloos het jeugdige overbrugt met het tijdloze. Leatrice Eiseman
Uitvoerend directeur, Pantone Color Institute™

Bron: Pantone

Waarom werd Peach Fuzz 13-1023 geselecteerd als de Pantone-kleur van het jaar 2024?

“In een tijd van onrust in veel aspecten van het leven, groeit de behoefte aan koestering, empathie en mededogen steeds sterker, net als de verbeelding van een vreedzamere toekomst. We worden eraan herinnerd dat een essentieel onderdeel van een volledig leven, het hebben van de goede gezondheid, het uithoudingsvermogen en de kracht is om ervan te genieten. Dat in een wereld die vaak de nadruk legt op productiviteit en externe prestaties, van cruciaal belang is dat we het belang erkennen van het bevorderen van ons innerlijke zelf en momenten van respijt, creativiteit en menselijke verbinding vinden te midden van de drukte van het moderne leven. Terwijl we door het heden navigeren en bouwen aan een nieuwe wereld, evalueren we opnieuw wat belangrijk is. We herformuleren hoe we willen leven en drukken onszelf uit met meer intentionaliteit en aandacht. Door onze prioriteiten opnieuw te kalibreren om af te stemmen op onze interne waarden, richten we ons op gezondheid en welzijn, zowel mentaal als fysiek, en koesteren we wat speciaal is – de warmte en het comfort van tijd doorbrengen met vrienden en familie, of gewoon even de tijd voor onszelf nemen.”

Bron: Pantone

Met dat in gedachten wilde Pantone zich wenden tot een kleur die zich kon concentreren op het belang van gemeenschap en samenkomen met anderen. De kleur die ze hebben geselecteerd als hun Pantone-kleur van het jaar 2024, moest hun wens uiten om dicht bij degenen van wie we houden te willen zijn en de vreugde die we krijgen als we onszelf toestaan af te stemmen op wie we zijn en gewoon te genieten van een moment van rustige tijd alleen. Het moest een kleur zijn waarvan de warme en gastvrije omhelzing een boodschap van mededogen en empathie overbracht. Een die koesterde en wiens gezellige gevoeligheid mensen bij elkaar bracht en een gevoel van tactiliteit opriep. Een die ons gevoel voor dagen weerspiegelde dat eenvoudiger leek, maar tegelijkertijd is herschreven om een meer eigentijdse sfeer weer te geven. Iemand wiens zachte lichtheid en luchtige aanwezigheid ons naar de toekomst tilt.

Bron: Pantone

PANTONE 13-1023 Peach Fuzz in interieurontwerp en woondecoratie

Het introduceren van zachte en gezellige PANTONE 13-1023 Peach Fuzz in huisinterieurs zorgt voor een gastvrije sfeer. PANTONE 13-1023 Peach Fuzz, door het promoten van gevoelens van zachte warmte, of het nu op een geschilderde muur, in huisdecoratie of als een accent binnen een patroon fungeert, doordrenkt onze meest gepersonaliseerde werelden met een geruststellende aanwezigheid.

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Thuiswerken is een blijvertje

Thuiswerken is een blijvertje, dat blijkt uit representatief onderzoek van INretail in samenwerking met Markteffect. Veel mensen hebben plannen om te investeren in hun thuiswerkomgeving maar het is ook afhankelijk van het thuiswerkbeleid van de baas.