;

NIEUWS ARCHIEF

Filter op categorie

‘Met Gira creëer je comfort in huis’

Wat dertig jaar lang een kantoorpand is geweest is nu een moderne, luxe familiewoning. Eenvoudig was deze transformatie alleen zeker niet. De bewoners van het monumentale herenhuis stonden voor een gigantische uitdaging. Dat meldt Gira in een persbericht.

Nieuwe circulaire marktplaats ziet levenslicht

Pacha Panels is vandaag officieel van start gegaan. De jonge onderneming heeft de ambitie om marktleider te worden in de levering van gezonde, biobased en herbruikbare materialen voor de interieur- en woningbouw en de meubelindustrie.

Deze BNS-stylisten mogen zich ontwerpers noemen van MONDiART-collectie

Afgelopen vrijdag werd er in de showroom van MONDiART gestreden voor een plaats in het nieuwe stylisten team dat voor het Eindhovense bedrijf een exclusieve collectie mag ontwerpen. In samenwerking met BNS Crisp konden stylisten zich aanmelden om deel te nemen aan een pitchronde. Hierin presenteerden alle deelnemers hun visie over het bedrijf en merk MONDiART in een Moderne en/of Scandinavische stijl.

MUURMEESTERS en FRANS HALS MUSEUM starten unieke samenwerking

Het vermaarde Frans Hals Museum en Muurmeesters gaan een unieke samenwerking aan om oude kunst van Haarlemse schilders toegankelijk te maken. De twee Haarlemse organisaties brengen samen de nieuwe collectie hoogwaardige reproducties ‘Haerlemsche Meesters’ voor aan de muur: thuis, op kantoor of in de horeca. Topstukken uit de collectie van het Frans Hals Museum behoren hiermee ook tot de officiële collectie van Muurmeesters.

Mary Hessing maakt het nieuwe magboek van BNS Crisp!

BNS Crisp, dé Beroepsvereniging Nederlandse Stylisten (met zo’n 330 leden verspreid over het land), blijft actief. Zoals u van ons gewend bent. Dat het aantal partners en leden nog steeds groeit, is goed nieuws. Maar ons optimisme kreeg onlangs nóg een boost door de nieuwe samenwerking met Mary Hessing: haar WOTH Studio zal de hoofdredactie en productie op zich nemen van Showcase 21 magazine.

Ikea bundelt de krachten met Mud Jeans om denim te recyclen

Als grootverbruiker van meubelstoffen claimt Ikea 0,5% van de totale katoenproductie ter wereld te gebruiken. Het Zweedse interieurmerk heeft besloten om samen te werken met het Nederlandse modemerk Mud Jeans om textiel een tweede leven te geven, in dit specifieke geval denim. Het samenwerkingsproject van de twee merken zal gebruikte denim recyclen om er een nieuwe stofoptie van te maken voor een van de bekendste meubelstukken van Ikea, de Klippan-bank.

‘Consument kiest steeds vaker voor grote en groene statements’

Bloemen en planten zijn niet zomaar meer een onderdeel van een interieur. Ze zíj́n het interieur! Tenminste, bij de woontrend Balanced Biotope. Steeds vaker kiest de consument voor grote en groene statements in onze woonruimte. “In 2021 zijn we sneller geneigd om het duurzaamheidsgehalte van een product te checken voordat het in ons (digitale) winkelmandje verdwijnt.

Shopping Basket