Meubels van oude spijkerbroeken, legerkleding en zelfs oude koffiezakken van Starbucks

'Meubels van oude spijkerbroeken, legerkleding en zelfs oude koffiezakken van Starbucks, dat is wat het duurzame meubelmerk Planq maakt. Planq is opgericht door de innovatieve tweelingbroers Anton & Dennis. Een Nederlands familiebedrijf, net als Anna van Toor.

Meubels van oude spijkerbroeken, legerkleding en zelfs oude koffiezakken van Starbucks

‘Meubels van oude spijkerbroeken, legerkleding en zelfs oude koffiezakken van Starbucks, dat is wat het duurzame meubelmerk Planq maakt. Planq is opgericht door de innovatieve tweelingbroers Anton & Dennis. Een Nederlands familiebedrijf, net als Anna van Toor. Extra leuk dus om samen te werken. En dat deden we… voor de streetshoot in een ijskoude loods in Hardinxveld’, meldt Anna van Toor.

‘Mode en meubels. Een leuke match vinden wij! De broers laten een unieke transformatie zien van laagwaardige afvalstromen, zoals textielafval, tot high-end meubels en dat zonder een geiten wollen sokken imago. Het doel van de tweelingbroers is om de afvalberg die Nederland rijk is te verkleinen door het afval te hergebruiken om hun zelf ontwikkelde PlanqTextile mee te maken. Zo maakt Planq unieke zittingen voor de stoelen, tafelbladen en kasten van oude spijkerbroeken.’

‘De moderne producten van Planq verkleinen niet alleen de afvalberg van Nederland, maar zorgen ook voor verduurzaming op andere essentiële aspecten. De Unusual Chair bijvoorbeeld bestaat uit 12 spijkerbroeken, waarmee tegelijkertijd 16275 liter water wordt bespaard. Zo ontwerpt Planq high-end meubels met een mooie knipoog naar morgen.’

‘Een duurzame partij met een tof verhaal én hele gave meubels die onze shoot zeker wat extra’s gaf!’

Meer informatie:
Anna van Toor
www.annavantoor.nl

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Ambiente 2021: gerelateerd aan de natuur

Voor velen van ons wordt het creëren van een mindful huis steeds belangrijker. Maar hoe brengen we de beleving van de natuur in ons eigen dagelijks leven? De ‘voortdurende. De ‘related to nature’ trend zorgt voor de nodige inspiratie – met meer aandacht voor detail, zorgvuldig geselecteerde materialen en authentieke producten die onze honger naar natuurlijk leven prikkelen. Ontdek met ons de Ambiente Trends 2021 – gerelateerd aan de natuur.