Jan Agelink ziet vier woontrends

Consument wil in de nasleep van de pandemie graag wegdromen. We fantaseren over een betere wereld met meer circulair gebruik en duurzame materialen.

Jan Agelink bezocht onlangs inkoopbeurs ShowUP (gelukkig hebben we de foto’s nog…). Daar liet de trend-forecaster vier upcoming woontrends zien aan Werk in de Winkel: Dreamland, Futureland, Homeland en Wasteland. 

In een video zegt ‘Jan de trend man’ dat de consument in de nasleep van de pandemie graag weg wilt dromen. “We fantaseren over een betere wereld met meer circulair gebruik en duurzame materialen. Die dromerigheid vertaalt zich in speelse, bijna cartoonachtige designs en ‘bold’ kleuren. Vanwege de bewustwording voor de groeiende afvalstapel gieten we oude tradities in een nieuw jasje. Denk aan een klassieke kroonluchter, gemaakt van gerecycled karton. Ook neigen we naar een huiselijke sfeer, met veel kunst, humoristische kitsch en vintage.”

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

DecoLegno

Partner in de stoel: DECOLEGNO

Deze keer niet in de stoel, maar op de kast. Deze keer zijn we in gesprek met Saskia ten Cate, interieurprofessional en communicatiemanager bij DecoLegno.

Mary Hessing maakt het nieuwe magboek van BNS Crisp!

BNS Crisp, dé Beroepsvereniging Nederlandse Stylisten (met zo’n 330 leden verspreid over het land), blijft actief. Zoals u van ons gewend bent. Dat het aantal partners en leden nog steeds groeit, is goed nieuws. Maar ons optimisme kreeg onlangs nóg een boost door de nieuwe samenwerking met Mary Hessing: haar WOTH Studio zal de hoofdredactie en productie op zich nemen van Showcase 21 magazine.

BNS Crisp start op Pinterest!

Pinterest is niet meer weg te denken als digitale inspiratiebron. De categorie Interieur is één van de grootste onderwerpen op dit social media platform. Met onze aanwezigheid op Pinterest borgen wij de voordelen van een volledig lidmaatschap en brengen wij onze leden dichter bij hun doelgroep.