Jan Agelink ziet vier woontrends

Consument wil in de nasleep van de pandemie graag wegdromen. We fantaseren over een betere wereld met meer circulair gebruik en duurzame materialen.

Jan Agelink bezocht onlangs inkoopbeurs ShowUP (gelukkig hebben we de foto’s nog…). Daar liet de trend-forecaster vier upcoming woontrends zien aan Werk in de Winkel: Dreamland, Futureland, Homeland en Wasteland. 

In een video zegt ‘Jan de trend man’ dat de consument in de nasleep van de pandemie graag weg wilt dromen. “We fantaseren over een betere wereld met meer circulair gebruik en duurzame materialen. Die dromerigheid vertaalt zich in speelse, bijna cartoonachtige designs en ‘bold’ kleuren. Vanwege de bewustwording voor de groeiende afvalstapel gieten we oude tradities in een nieuw jasje. Denk aan een klassieke kroonluchter, gemaakt van gerecycled karton. Ook neigen we naar een huiselijke sfeer, met veel kunst, humoristische kitsch en vintage.”

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Nieuws binnenruimte gezonder maken

‘De binnenruimte gezonder maken? Zorg voor schone lucht’

“Lucht is bijna overal. We ademen het in en uit, dus hoe gezonder de lucht, hoe gezonder we zelf zijn. Een gezond binnenklimaat is alleen niet zo vanzelfsprekend. Zelf vervuilen we de binnenlucht met de lucht die we uitademen en de materialen in de ruimte ‘ademen’ slechte lucht uit.

Mango lanceert haar eerste interieurcollectie – en je wil alles hebben

Na grote modeketens als H&M en Zara komt nu ook Mango met haar eigen interieurlijn. Dat nieuws was al een tijdje bekend, maar de grote dag is nu hier: de Spaanse keten heeft haar eerste interieurcollectie gelanceerd. En die is precies zoals je van Mango verwacht: natuurlijke kleuren, veel linnen en typisch Mediterraans.