IKEA en Marimekko brengen ode aan Finse saunacultuur met limited collectie BASTUA

IKEA gaat alweer een mooie samenwerking aan. Dit keer met het Finse Designhuis Marimekko. Samen komen ze met een limited collectie waarin kleurrijke prints en opvallende texturen centraal staan.

De limited collectie BASTUA is een ode aan de Finse Saunacultuur en vind ook zijn inspiratie in deze omgeving. Zo staat de Rabarberplant, een plant die in Finland vaak rondom saunagebouwen groeit, centraal in deze collectie die een duidelijke combinatie van de stijl van IKEA en Marimekko is. De laatse staat bekend om haar uitgesproken en kleurrijke dessins.

“I’ve always loved the feeling of wood when it’s cut with an axe – the shape of it.”

Sami Ruotsalainen, designer at Marimekko

Felle prints

De collectie bestaat vooral uit grafische prints en felle kleuren. Naast de print van het rabarberblad dat op verschillende items terugkomt zie je ook een grafische weergave van het patroon dat je terugziet in het houtwerk van de traditionele saunacabines in Finland. Deze kleurrijke collectie wordt aangevuld met enkele items met een meer minimalistische uitstraling, zoals een houten bijzettafeltje.

Moment voor jezelf

De collectie draait net als het sauna-ritueel om een moment voor jezelf. Genieten van de rust, de natuur en het moment. Steek de heerlijke kaars met de geur voor vlierbloesem, rabarber en zoete vanilletonen aan om je even helemaal te ontspannen, geniet van een glas water uit het glas met een textuur dat is geïnspireerd op kabbelend water of neem het grote rode kussen met print van rabarberbladeren mee naar buiten om op het gras te genieten van de eerste zonnestralen.

De collectie

De BASTUA collectie is vanaf maart in alle IKEA winkels en online verkrijgbaar.

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

cosentino

BNS Crisp partner Cosentino zoekt City Specialist Amsterdam

Als Cosentino Showroom Specialist assisteer je bij de dagelijkse operaties in Cosentino City. Je dagelijkse taken omvatten gastrelaties, klantenservice, overleg en coördinatie van evenementen. Het doel is om verkoopleads te identificeren en te genereren en vervolgens samen te werken met het lokale verkoopteam, waardoor ze de leads kunnen opvolgen en omzetten in verkoop en projecten. U krijgt ook lokale accounts toegewezen die u beheert en waarmee u inkomsten genereert.

Cosentino | Trendpresentatie

Onze BNS Crisp partner Cosentino maakt zelf een eigen analyse van consumententrends en materialen, toegepast op keukens- en badkamers. Uit deze trendanalyse creëert Cosentino de nieuwe collectie.