Heimtextil | Next Horizons 22/23

Met het thema 'Next Horizons' presenteert Heimtextil zijn design trends voor het nieuwe seizoen 2022/23. Waardevolle inspiratie voor iedere interieurprofessional.

Heimtextil | Next Horizons 22/23

Met het thema ‘Next Horizons’ presenteert Heimtextil zijn design trends voor het nieuwe seizoen 2022/23. Waardevolle inspiratie voor iedere interieurprofessional.

Next Horizons is een mindset, gebaseerd op langetermijndenken en circulairiteit. Daarbij wordt geaccepteerd dat de beste manier om de wereld te beïnvloeden is om haar níet te beïnvloeden. De nadruk voor 2022/2023 van Heimtextil ligt op natuur en identiteit.

Paradoxaal genoeg zijn we onze transitie naar duurzaamheid begonnen door de problemen binnen ons gefabriceerde systeem aan te pakken in plaats van onze aanpak te transformeren om geen verspilling of onbalans te creëren. Het transformeren van onze nexus begint met het accepteren dat onze economieën zijn ingebed in de natuur. De compositie van het ontwerp moet worden benaderd, gemaakt en gerecirculeerd in overeenstemming met een lange termijn en circulaire mindset en gewoon geen afval creëren. 

Meer weten over deze en andere trends die relevant zijn voor iedere interieurprofessional? Kijk dan in onze trendbibliotheek. 

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Meubels en woninginrichting plussen 13,3%, keukens en vloeren 8,8% in de min

De detailhandel heeft in april 9,6 procent meer omgezet dan in april 2020, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 8,8 procent hoger. Zowel de omzet van de non-foodsector als van de foodsector groeide. Daarnaast is online 18,6 procent meer omgezet door de detailhandel. In vergelijking met april 2019 lag de omzet van de detailhandel 8,5 procent hoger in april 2021.