ING Grootzakelijk spreekt verschillende interieurbedrijven
‘Het gaat er nu om het juiste product op het juiste moment op de juiste plek te krijgen’
“In een interactieve digitale bijeenkomst zijn we samen met ondernemers uit de home & living branche in gesprek gegaan over de belangrijkste ontwikkelingen in de sector en het effect dat corona daar op heeft gehad”, meldt ING Sector Banker Dirk Mulder. “We zien in de afgelopen periode een enorme groei van e-commerce. Hoe heeft de sector hier op ingespeeld?”

“Ook zien we veranderingen in de supply chain”, vervolgt hij, “waar corona zijn invloed heeft doen gelden. Daarnaast speelt duurzaamheid een steeds belangrijkere rol. Zorgt corona voor een versnelling of misschien juist wel voor een vertraging? Tenslotte hebben wij gekeken naar de toekomst van de branche en de rol van groothandels hierin.”
Woensdag hield ING Grootzakelijk Noord West en Zuid West een digitale TalkING o.a. fonq.nl, Zuiver Group, Kersten BV, Essenza Home, Naduvi, Flinders Design, De Bommel Meubelen, WoonQ en Woononline.

Een aantal key take-aways zijn:
· Digitalisering neemt snel aan belang toe. De ontwikkeling is versneld tot wasdom gekomen. Corona heeft ook tijd geboden hier aan te werken. Maar moet een combinatie zijn van fysiek en online. Organisatie moet daar op ingericht worden.
· Verkoop van spullen is in de kern niet duurzaam. Totaal duurzaam product maken is ook heel lastig. Wordt dus zoeken naar alternatieven. Grote bedrijven vragen hier steeds meer om. Is onderdeel klant traject. Toeleveranciers moeten hierin mee.
· Gaat er om het juiste product, op het juiste moment, in de juiste hoeveelheid, op de juiste plek te krijgen. Daar is nog winst te halen. Door corona meer bewust van de kwetsbaarheid van de keten. Klanten willen hun voorraden afbouwen; Groothandel dus vaker producten op voorraad. Van voorordering naar voorraadhoudend.
“Ik kijk terug op een geslaagd digitaal event”, meldt Dirk Mulder. “Wat doe jij om succesvol te zijn?”, vraagt hij zijn volgers op LinkedIn.
Bron: Wonen360