‘Consument kiest steeds vaker voor grote en groene statements’

Bloemen en planten zijn niet zomaar meer een onderdeel van een interieur. Ze zíj́n het interieur! Tenminste, bij de woontrend Balanced Biotope. Steeds vaker kiest de consument voor grote en groene statements in onze woonruimte. "In 2021 zijn we sneller geneigd om het duurzaamheidsgehalte van een product te checken voordat het in ons (digitale) winkelmandje verdwijnt.

‘Consument kiest steeds vaker voor grote en groene statements’

Bloemen en planten zijn niet zomaar meer een onderdeel van een interieur. Ze zíj́n het interieur! Tenminste, bij de woontrend Balanced Biotope. Steeds vaker kiest de consument voor grote en groene statements in onze woonruimte. “In 2021 zijn we sneller geneigd om het duurzaamheidsgehalte van een product te checken voordat het in ons (digitale) winkelmandje verdwijnt. Bloemen, droogbloemen en planten combineren we moeiteloos met stoere en hergebruikte materialen.” Dat is te lezen op branche informatie platform Werk in de Winkel.


Grote groene objecten tekenen de stijl van Balanced Biotope. FOTO VTWONEN.

Stoer, duurzaam, praktisch en industrieel. Met die termen kan Balanced Biotope worden beschreven. De designs zijn zowel organisch als onregelmatig. Denk aan meubels met houtstructuur. Van vloerkleed tot plafondlamp: het ziet er allemaal ambachtelijk, puur en handgemaakt uit.

Lees hier meer over Balanced Biotope.

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Jan Agelink ziet vier woontrends

Consument wil in de nasleep van de pandemie graag wegdromen. We fantaseren over een betere wereld met meer circulair gebruik en duurzame materialen.

Mushroom trend | BNS Crisp

Een onverwachte interieur-trend: de paddenstoel!

Of het nu gaat om grillige paddenstoelprints of door goud en platina op schimmel geïnspireerde lampen, paddenstoelen duiken ineens overal op in het interieur. Volgens Elle Decoration een op z’n zachtst gezegd opvallende post-pandemische trend.