BNS Crisp partner Orangerie Bijleveld: “Interieurbeplanting steeds gewilder”

Al sinds zijn twintiger jaren heeft Frank Steenbakker een passie voor interieurbeplanting. Na 25 jaar besloot hij samen met zijn partner Petra de Groot voor zichzelf verder te gaan in deze branche. Inmiddels al bijna vijf jaar timmert het tweetal met Orangerie Bijleveld aan de weg. "Met onze vestiging in de buurt van Utrecht zitten we heel centraal", vertelt Petra.

BNS Crisp partner Orangerie Bijleveld: “Interieurbeplanting steeds gewilder”

Al sinds zijn twintiger jaren heeft Frank Steenbakker een passie voor interieurbeplanting. Na 25 jaar besloot hij samen met zijn partner Petra de Groot voor zichzelf verder te gaan in deze branche. Inmiddels al bijna vijf jaar timmert het tweetal met Orangerie Bijleveld aan de weg. “Met onze vestiging in de buurt van Utrecht zitten we heel centraal”, vertelt Petra.



Het kwam als een noodsprong op het pad om naast hun werk iets met de kassen van de vader van Petra te doen. “Plots overleed hij en het tuindersbedrijf was nog in volle bloei. We besloten samen als kinderen met mijn moeder om in de kassen planten op te slaan in de winter van bijvoorbeeld horecazaken. Dit liep goed maar mijn broer wilde hier niet meer in zijn vrije tijd mee bezig zijn. Toen heb ik er samen met mijn partner voor gekozen om de kassen over te nemen en de passie voor interieurbeplanting als ondernemer voor te zetten. Hieruit is ons bedrijf Orangerie Bijleveld uit voortgekomen.”



Met hun bedrijf voorzag het duo sinds het begin in 2017 veel bedrijven van beplanting. “Maar we merken, vooral sinds corona, dat het groen in interieur steeds een grotere rol gaat spelen. We krijgen steeds meer aanvragen van particulieren die een bijzonder staaltje groen in huis willen. Laat dat nou net hetgeen zijn waar we voor staan, we maken wat een ander niet kan”, vertelt ze stellig. “We vinden het een uitdaging om wensen te vertalen naar een eindproduct. Juist in ons vakgebied is dit niet altijd even makkelijk, want je werkt toch met levende producten.”



Voor de toekomst ziet Petra steeds mooiere en unieke projecten in het verschiet. “We hebben een eigen timmerman die producten kan vervaardigen waar we de planten aan kunnen bevestigen. Dit geef ons de mogelijkheid om onze klanten in steeds meer wensen te kunnen voorzien”, besluit de trotse onderneemster.

Meer informatie:
Orangerie Bijleveld
[email protected]
www.orangeriebijleveld.nl


Bron: © Wonen360.nl

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Thuisvoelen is hét centrale thema in de woontrends van 2021

Consumenten kiezen in 2021 voor warmere kleuren, zachtere materialen en persoonlijke (kunst)verzamelingen. Ze investeren ook in luxe woonartikelen. Niet eerder was de aandacht voor buitenmeubels zo groot. Dat blijkt uit het nieuwe trendreport dat vandaag is gepresenteerd door online woonwinkel Flinders, marktleider in het premium home & living segment.

Ledenactie | Door de lens van Studio Keeelly

Met fotografie vertel je jouw verhaal zonder tekst. Aldus Kelly van Herk, influencer en fotograaf, het is onmisbaar om je bedrijf, interieur of product mooi op de kaart te zetten. Profiteer nu van deze mooie ledenactie!