Auping nieuw in Sustainable Brand Index 2022
Auping komt nieuw binnen in de Sustainable Brand Index 2022 en is sector winnaar van de categorie ‘Overig’. Het onderzoek laat zien hoe merken door Nederlandse consumenten worden gezien op het gebied van milieu en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Auping staat met een score van 67% op plek 73 in de overall ranking. Deze 67% is het aandeel consumenten dat ons duurzaamheidswerk – sociaal, maatschappelijk en milieu samen – beoordeelt met een goed tot zeer goed.
Ine Stultjens, Hoofd Marketing & Communicatie bij Koninklijke Auping: “We zijn trots en dankbaar dat het Auping merk zo sterk binnenkomt in de Sustainable Brand Index. We zetten ons al jaren actief in voor een uitgeruste wereld. Dat doen we door mensen echt goed te laten slapen, aandacht te vragen voor mentale rust, maar óók door bedden en matrassen te maken die de planeet geen schade toebrengen. Daarbij streven we naar een volledig circulair productassortiment in uiterlijk 2030. Dat onze inspanningen gezien worden door consumenten is een geweldig mooie waardering. Daarnaast biedt het SBI onderzoek ons waardevolle inzichten in aspecten waarop we ons duurzaamheidswerk nog kunnen verbeteren.”
Over de Sustainable Brand Index
De Sustainable Brand Index is het grootste onafhankelijke merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Merken worden onafhankelijk geselecteerd op basis van marktaandeel, omzet en algemene merkbekendheid. Het onderzoek wordt sinds 2011 jaarlijks uitgevoerd. In het onderzoek van 2022 werden in een nationaal representatieve steekproef tussen december 2021 en februari 2022 11.000 Nederlandse consumenten ondervraagd in de leeftijd van 16-75 jaar. In totaal werden 202 merken in 17 sectoren beoordeeld op hun gepercipieerde prestaties ten aanzien van de 17 wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen. www.sb-index.nl
Meer informatie:
Auping
www.auping.com
Bron: Wonen360