Auping nieuw in Sustainable Brand Index 2022

Auping komt nieuw binnen in de Sustainable Brand Index 2022 en is sector winnaar van de categorie ‘Overig’. Het onderzoek laat zien hoe merken door Nederlandse consumenten worden gezien op het gebied van milieu en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Auping nieuw in Sustainable Brand Index 2022

Auping komt nieuw binnen in de Sustainable Brand Index 2022 en is sector winnaar van de categorie ‘Overig’. Het onderzoek laat zien hoe merken door Nederlandse consumenten worden gezien op het gebied van milieu en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Auping staat met een score van 67% op plek 73 in de overall ranking. Deze 67% is het aandeel consumenten dat ons duurzaamheidswerk – sociaal, maatschappelijk en milieu samen –  beoordeelt met een goed tot zeer goed.



Ine Stultjens, Hoofd Marketing & Communicatie bij Koninklijke Auping: “We zijn trots en dankbaar dat het Auping merk zo sterk binnenkomt in de Sustainable Brand Index. We zetten ons al jaren actief in voor een uitgeruste wereld. Dat doen we door mensen echt goed te laten slapen, aandacht te vragen voor mentale rust, maar óók door bedden en matrassen te maken die de planeet geen schade toebrengen. Daarbij streven we naar een volledig circulair productassortiment in uiterlijk 2030. Dat onze inspanningen gezien worden door consumenten is een geweldig mooie waardering. Daarnaast biedt het SBI onderzoek ons waardevolle inzichten in aspecten waarop we ons duurzaamheidswerk nog kunnen verbeteren.”

Over de Sustainable Brand Index
De Sustainable Brand Index is het grootste onafhankelijke merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Merken worden onafhankelijk geselecteerd op basis van marktaandeel, omzet en algemene merkbekendheid. Het onderzoek wordt sinds 2011 jaarlijks uitgevoerd. In het onderzoek van 2022 werden in een nationaal representatieve steekproef tussen december 2021 en februari 2022 11.000 Nederlandse consumenten ondervraagd in de leeftijd van 16-75 jaar. In totaal werden 202 merken in 17 sectoren beoordeeld op hun gepercipieerde prestaties ten aanzien van de 17 wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen. www.sb-index.nl

Meer informatie:
Auping
www.auping.com

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Meubels en woninginrichting plussen 13,3%, keukens en vloeren 8,8% in de min

De detailhandel heeft in april 9,6 procent meer omgezet dan in april 2020, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 8,8 procent hoger. Zowel de omzet van de non-foodsector als van de foodsector groeide. Daarnaast is online 18,6 procent meer omgezet door de detailhandel. In vergelijking met april 2019 lag de omzet van de detailhandel 8,5 procent hoger in april 2021.

Nidum wordt partner bij BNS Crisp | House of Inspiration

BNS Crisp partner Nidum is een house of inspiration waar diverse shops en showrooms samenkomen op een bijzondere locatie: het monumentale Arsenaal in Grave. Het complex is gebouwd op de resten van het kasteel van Grave en vindt zijn oorsprong in de 16de eeuw.

Vloerkledenwinkel (VKW) zoekt BNS-leden als ambassadeurs

Gaat jouw hart sneller kloppen van interieurstyling? Kun jij je goed verplaatsen in verschillende stijlen en smaken? Heb je een zwak voor vloerkleden en ben je op de hoogte van de do’s en don’ts op het gebied van kleuren en dessins? Dan is Vloerkledenwinkel op zoek naar jou!