Verfmerk Flexa lanceert Kleur van het Jaar

Voor de 20e keer komt AkzoNobel wereldwijd met de 'Kleur van het Jaar.' In Nederland onder de vlag van verfmerk Flexa. Dit jaar staan de wonderen van de natuur centraal. De Kleur van het Jaar 2023 is Wild Wonder.

Voor de 20e keer komt AkzoNobel wereldwijd met de ‘Kleur van het Jaar.’ In Nederland onder de vlag van verfmerk Flexa. Dit jaar staan de wonderen van de natuur centraal. De Kleur van het Jaar 2023 is Wild Wonder. ”Het is een positieve, natuurlijke geeltoon die ons verbindt met buiten en ons in huis beter kan laten voelen.”

”Om de inspiratie voor onze Kleur van het Jaar uit te drukken, hebben we gekozen voor de naam Wild Wonder – ‘Wild’ verwijst naar het vrije gevoel van de natuur, en ‘Wonder’ naar de natuurlijke magie die overal om ons heen is. Naast de Kleur van het Jaar is er ook een Kleurenpalet van het Jaar 2023 uitgeroepen met de naam ‘Lush’. Sinds 13 september zijn de kleuren verkrijgbaar in de verfwinkel.”

Bron: Flexa

Het thema en de Kleur van het Jaar 2023

Het thema gaat over de magie van de natuur, gesymboliseerd in de kracht en potentie van zaaigoed. “De kiem waaruit de inspiratie voor de Flexa Kleurentrends 2023 is gegroeid, komt voort uit de 30e trendvoorspelling van Akzo Nobel. Het is een jaarlijks terugkerend evenement en dit is het 20e jaar dat ze de Kleur van het Jaar uitroepen. ”We hebben wederom internationale design-experts gevraagd om hun inzichten te delen over waar de wereld heengaat, zodat we de kleuren kiezen die passen bij 2023. Met de natuur hoog op onze wereldwijde agenda, hebben we de natuur in het hart van ons verhaal gezet. We hebben niet alleen de Kleur van het Jaar Wild Wonder geïnspireerd op de natuur, maar ook het bijbehorende palet reflecteert de verschillende manieren waarop de natuur ons leert en verzorgt. De aarde is de bron van alles, brengt ons troost, inspiratie en talloze blauwdrukken om te leven. Ons verhaal voor 2023 is er om je te helpen om de wonderen van de natuur te vertalen naar jouw huis.”, zegt Heleen van Gent, Creatief Directeur van het Flexa ColorLab.”

Vier trends, vier paletten

Rondom de Kleur van het Jaar zijn paletten gemaakt met kleuren die gemakkelijk zijn toe te passen en die de verschillende trends reflecteren. De kleurenpaletten staan voor vier trends, namelijk de voedende rol van de natuur op de geestelijke gezondheid, het samen tot bloei komen en als collectief denken, het verbinden van de oer-kennis van de natuur en ons daar door laten inspireren en tot slot het meedeinen met het ritme van de natuur voor een evenwichtige levenscyclus.

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

‘Consument kiest steeds vaker voor grote en groene statements’

Bloemen en planten zijn niet zomaar meer een onderdeel van een interieur. Ze zíj́n het interieur! Tenminste, bij de woontrend Balanced Biotope. Steeds vaker kiest de consument voor grote en groene statements in onze woonruimte. “In 2021 zijn we sneller geneigd om het duurzaamheidsgehalte van een product te checken voordat het in ons (digitale) winkelmandje verdwijnt.

Onderzoek keuzestress bij aanschaf meubelen

Een nieuw onderzoek van meubelzoekmachine ufurnish.com heeft uitgewezen dat (Britse) consumenten gemiddeld zo’n 38 dagen besteden aan het zoeken naar meubelen die zij voor hun woning aan willen schaffen. De keuze voor een salontafel blijkt de lastigste te zijn, en neemt gemiddeld 128 uur aan online zoeken en tripjes naar de winkel in beslag alvorens er tot een aankoop wordt overgegaan.

Een onverwachte interieur-trend: de paddenstoel!

Of het nu gaat om grillige paddenstoelprints of door goud en platina op schimmel geïnspireerde lampen, paddenstoelen duiken ineens overal op in het interieur. Volgens Elle Decoration een op z’n zachtst gezegd opvallende post-pandemische trend.