Thuiswerken is een blijvertje

Thuiswerken is een blijvertje, dat blijkt uit representatief onderzoek van INretail in samenwerking met Markteffect. Veel mensen hebben plannen om te investeren in hun thuiswerkomgeving maar het is ook afhankelijk van het thuiswerkbeleid van de baas.

“Vanwege thuiswerken heeft 43% van werkende geïnvesteerd in meubelen, verlichting, vloeren of raamdecoratie”

Thuiswerken is een blijvertje, dat blijkt uit representatief onderzoek van INretail in samenwerking met Markteffect. Veel mensen hebben plannen om te investeren in hun thuiswerkomgeving maar het is ook afhankelijk van het thuiswerkbeleid van de baas. Als die (mee-)betaalt, stijgt de kooplust. Mannen kochten afgelopen coronajaar vaker dan vrouwen meubelen, raamdecoratie, vloeren of vloerbedekking.



Thuiswerken blijvertje

Afgelopen coronaperiode werkte 44% van de beroepsbevolking (deels) thuis, mannen deden dat vaker dan vrouwen en mensen tussen 18-34 jaar vaker dan de leeftijdsgroep 55-68. Thuiswerken is een blijvertje, want iedereen geeft aan dit in de toekomst (deels) te willen blijven doen. Het opleidingsniveau en het type werk speelt daarbij wel een rol. Mensen met een laag opleidingsniveau werkten afgelopen coronajaar al minder vaak thuis (19%) dan hoogopgeleide personen (59%).

Koopintentie stijgt als baas betaalt
Vanwege het thuiswerken heeft 43% van de beroepsbevolking al geïnvesteerd in nieuwe meubelen, verlichting, vloer of raamdecoratie en 27% van de thuiswerkers geeft aan de thuiswerk plek nog een verdere upgrade te willen geven. Dit stijgt naar 44% als de baas alles betaalt. Als de werkgever een gedeelte meebetaalt, is het 33%. Het thuiswerkbeleid van werkgevers wordt dus een belangrijke factor.

Afgelopen jaar betaalde 43% van de werkgevers volledig of gedeeltelijk mee aan investeringen voor thuiswerken, nog afgezien van elektronica.

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

MUURMEESTERS en FRANS HALS MUSEUM starten unieke samenwerking

Muurmeesters is in 2015 opgericht door Sylvia Kieft in Haarlem. Met Frans Hals uit haar geboorteplaats voorop, was Sylvia altijd al onder de indruk van de schilderkunst van Hollandse oude Meesters. Een levensgrote print van Hendrik Voogd die ze tegen kwam bracht haar ertoe om een eigen bedrijf te beginnen.

Wereldwijde vraag naar matrassen blijft alleen maar toenemen’

De wereldwijde matrassenmarkt zal naar verwachting 42,84 miljard dollar bereiken in 2028, met een CAGR van 4,8% tijdens de prognoseperiode. De toenemende consumentenaankopen van beddengoedproducten via online kanalen zal de marktgroei stimuleren tijdens de prognoseperiode 2021-2028.