;

NIEUWS ARCHIEF

Filter op categorie

Thuiswerken is een blijvertje

Thuiswerken is een blijvertje, dat blijkt uit representatief onderzoek van INretail in samenwerking met Markteffect. Veel mensen hebben plannen om te investeren in hun thuiswerkomgeving maar het is ook afhankelijk van het thuiswerkbeleid van de baas.

MUURMEESTERS en FRANS HALS MUSEUM starten unieke samenwerking

Muurmeesters is in 2015 opgericht door Sylvia Kieft in Haarlem. Met Frans Hals uit haar geboorteplaats voorop, was Sylvia altijd al onder de indruk van de schilderkunst van Hollandse oude Meesters. Een levensgrote print van Hendrik Voogd die ze tegen kwam bracht haar ertoe om een eigen bedrijf te beginnen.

‘Met Gira creëer je comfort in huis’

Wat dertig jaar lang een kantoorpand is geweest is nu een moderne, luxe familiewoning. Eenvoudig was deze transformatie alleen zeker niet. De bewoners van het monumentale herenhuis stonden voor een gigantische uitdaging. Dat meldt Gira in een persbericht.

Slaapkamer is koudste ruimte in huis

Het blijft een discussiepunt in vele huishoudens; de temperatuur in huis. Is het te koud of is het te warm? Waar de ene Nederlander comfortabel is met 22 graden, is het voor de ander bij 19 graden al warm genoeg. Maar over slapen zijn we het aardig eens. Slapen doen we het liefst in de kou.

Mary Hessing maakt het nieuwe magboek van BNS Crisp!

BNS Crisp, dé Beroepsvereniging Nederlandse Stylisten (met zo’n 330 leden verspreid over het land), blijft actief. Zoals u van ons gewend bent. Dat het aantal partners en leden nog steeds groeit, is goed nieuws. Maar ons optimisme kreeg onlangs nóg een boost door de nieuwe samenwerking met Mary Hessing: haar WOTH Studio zal de hoofdredactie en productie op zich nemen van Showcase 21 magazine.

Ikea bundelt de krachten met Mud Jeans om denim te recyclen

Als grootverbruiker van meubelstoffen claimt Ikea 0,5% van de totale katoenproductie ter wereld te gebruiken. Het Zweedse interieurmerk heeft besloten om samen te werken met het Nederlandse modemerk Mud Jeans om textiel een tweede leven te geven, in dit specifieke geval denim. Het samenwerkingsproject van de twee merken zal gebruikte denim recyclen om er een nieuwe stofoptie van te maken voor een van de bekendste meubelstukken van Ikea, de Klippan-bank.

‘Consument kiest steeds vaker voor grote en groene statements’

Bloemen en planten zijn niet zomaar meer een onderdeel van een interieur. Ze zíj́n het interieur! Tenminste, bij de woontrend Balanced Biotope. Steeds vaker kiest de consument voor grote en groene statements in onze woonruimte. “In 2021 zijn we sneller geneigd om het duurzaamheidsgehalte van een product te checken voordat het in ons (digitale) winkelmandje verdwijnt.

Mango lanceert haar eerste interieurcollectie – en je wil alles hebben

Na grote modeketens als H&M en Zara komt nu ook Mango met haar eigen interieurlijn. Dat nieuws was al een tijdje bekend, maar de grote dag is nu hier: de Spaanse keten heeft haar eerste interieurcollectie gelanceerd. En die is precies zoals je van Mango verwacht: natuurlijke kleuren, veel linnen en typisch Mediterraans.

Verander elk meubelstuk in draadloze oplaadplek

De behoefte aan gemakkelijke toegang tot stroom en verbonden blijven is groter dan ooit. Om in deze behoefte te voorzien, wordt draadloos opladen steeds vaker geïntegreerd in meubilair. Zowel op kantoor als thuis. Zens, een Nederlandse aanbieder van innovatieve oplaadtechnologieën, wil iedereen het gemak, de voordelen en de vrijheid van geïntegreerde oplaadpunten laten ervaren.

Shopping Basket