Onderzoek keuzestress bij aanschaf meubelen

Een nieuw onderzoek van meubelzoekmachine ufurnish.com heeft uitgewezen dat (Britse) consumenten gemiddeld zo’n 38 dagen besteden aan het zoeken naar meubelen die zij voor hun woning aan willen schaffen. De keuze voor een salontafel blijkt de lastigste te zijn, en neemt gemiddeld 128 uur aan online zoeken en tripjes naar de winkel in beslag alvorens er tot een aankoop wordt overgegaan.

Een nieuw onderzoek van meubelzoekmachine ufurnish.com heeft uitgewezen dat (Britse) consumenten gemiddeld zo’n 38 dagen besteden aan het zoeken naar meubelen die zij voor hun woning aan willen schaffen. De keuze voor een salontafel blijkt de lastigste te zijn, en neemt gemiddeld 128 uur aan online zoeken en tripjes naar de winkel in beslag alvorens er tot een aankoop wordt overgegaan.

De zoektocht naar de perfecte eetkamertafel en -stoelen komt op de tweede plaats en kost gemiddeld zo’n 85 uur, op de voet gevolgd door die naar verlichting, zoals hang-en tafellampen (81 uur). Het is echter niet alleen de aankoop van dure items waarbij consumenten druk ervaren want volgens unfurnish.com kan ook het uitzoeken van kussens tot wel 39 uur in beslag nemen.

Bijna vier op de tien (38%) geven aan zich vaak overweldigd te voelen door het enorme aanbod, terwijl 31% worstelt om tot een aankoop over te gaan uit angst later iets nog beters tegen te komen.

Nog eens 36% van de mensen ervaren het kopen van meubelen als een uitdaging omdat zij een beeld hebben gevormd van hoe hun droomhuis eruit moet zien en de ideale meubelen hiervoor aan willen schaffen. Er is ook vaak sprake van grote meningsverschillen bij stellen. Bijna een kwart (24%) van de stellen geeft aan een andere stijl te hebben dan zijn of haar partner waardoor zij het vrijwel nooit met elkaar eens kunnen worden.

Na zoveel tijd binnenshuis te hebben doorgebracht tijdens de lockdown geeft 39% toe dat het voor hen een prioriteit is geworden om de perfecte meubelen voor in huis te vinden. De pandemie heeft ook gevolgen gehad voor het besluitvormingsproces, aangezien 40% aangeeft van plan te zijn om vaker meubelen te kopen bij lokale ondernemers. Aan de vooravond van een mogelijke nieuwe recessie is 68% van mening dat het nu belangrijker dan ooit is om spullen te kopen waarbij je waar voor je geld krijgt.

Deirdre Mc Gettrick, medeoprichter en CEO van ufurnish.com: “het zoeken naar de juiste meubelen en woonaccessoires is een langdurig proces en velen van ons lijden aan ‘keuzestress’ omdat we overweldigd worden door een overvloed aan keuzes of volledig opgaan in onze zoektocht naar dat ene perfecte item.”

Herken jij jezelf hierin? Kies voor een professionele BNS Crisp interieurstylist om je hierbij te helpen.
Vind een professionele BNS Crisp stylist bij jou in buurt.

Bron: Wonen360
Publicatiedatum:

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

decolegno

‘Warme houtsoorten zoals notenhout, blijven populair’

Dit jaar was EuroCucina weer onderdeel van de Salone del Mobile in Milaan. 16.000 m2 met keukendesign van vooraanstaande bedrijven die laten zien dat de keuken niet langer puur een functionele ruimte is, maar hét knooppunt van een gezellig, geruststellend en gastvrij huis. Dat meldt DecoLegno in een blog over de beurs in Milaan.

Wat doet koopwoede met meubels?

Om maar met de deur in huis te vallen; afgelopen jaren en maanden zijn er een hoop mensen niet op vakantie geweest. Dus wat ga je dan doen met het geld dat je over houdt? Juist ja. Spullen kopen. Het is namelijk een gegeven dat mensen graag geld uitgeven aan nieuwe spulletjes. Ook is de mens van nature lui; dus besteden we graag dingen uit.