‘Kartonnen woonproducten zoals tafels nemen een enorme vlucht’

Verduurzaming is in alle sectoren terug te zien, zo ook in de woonbranche. KarTent sluit volledig aan bij deze trend. De winkel, die deze maand geopend werd in Utrecht, richt zich volledig op kartonnen woonproducten.

‘Kartonnen woonproducten zoals tafels nemen een enorme vlucht’

Verduurzaming is in alle sectoren terug te zien, zo ook in de woonbranche. KarTent sluit volledig aan bij deze trend. De winkel, die deze maand geopend werd in Utrecht, richt zich volledig op kartonnen woonproducten. Jan Portheine, CEO en productdesigner van KarTent, vertelt over het concept tegen De Telegraaf.



Er wordt gebruik gemaakt van dubbellaags 7 millimeter dik karton, met 70 procent gerecycled papier en 30 procent nieuwe houtvezels, die nodig zijn voor de sterkte. “Karton is een superstevige oplossing voor veel alledaagse producten. Producten die normaal gesproken gemaakt worden van materialen die niet te recyclen zijn. Iedereen heeft in het begin twijfels over karton, toch vooral bekend van verhuisdozen. ’Dat is toch niet sterk genoeg?’, krijgen we vaak te horen”, vertelt Jan.

Maar is karton wel echt sterk genoeg? De Dutch Design Chair, een ontwerp van Dutch Design Brand, bewijst dat dit materiaal zeker stevig genoeg is. De stoel kan zelfs tot 200 kilo dragen.

Lees hier het hele interview.

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Slaapkamer is koudste ruimte in huis

Het blijft een discussiepunt in vele huishoudens; de temperatuur in huis. Is het te koud of is het te warm? Waar de ene Nederlander comfortabel is met 22 graden, is het voor de ander bij 19 graden al warm genoeg. Maar over slapen zijn we het aardig eens. Slapen doen we het liefst in de kou.

‘Consument kiest steeds vaker voor grote en groene statements’

Bloemen en planten zijn niet zomaar meer een onderdeel van een interieur. Ze zíj́n het interieur! Tenminste, bij de woontrend Balanced Biotope. Steeds vaker kiest de consument voor grote en groene statements in onze woonruimte. “In 2021 zijn we sneller geneigd om het duurzaamheidsgehalte van een product te checken voordat het in ons (digitale) winkelmandje verdwijnt.