Jan Agelink ziet vier woontrends

Consument wil in de nasleep van de pandemie graag wegdromen. We fantaseren over een betere wereld met meer circulair gebruik en duurzame materialen.

Jan Agelink bezocht onlangs inkoopbeurs ShowUP (gelukkig hebben we de foto’s nog…). Daar liet de trend-forecaster vier upcoming woontrends zien aan Werk in de Winkel: Dreamland, Futureland, Homeland en Wasteland. 

In een video zegt ‘Jan de trend man’ dat de consument in de nasleep van de pandemie graag weg wilt dromen. “We fantaseren over een betere wereld met meer circulair gebruik en duurzame materialen. Die dromerigheid vertaalt zich in speelse, bijna cartoonachtige designs en ‘bold’ kleuren. Vanwege de bewustwording voor de groeiende afvalstapel gieten we oude tradities in een nieuw jasje. Denk aan een klassieke kroonluchter, gemaakt van gerecycled karton. Ook neigen we naar een huiselijke sfeer, met veel kunst, humoristische kitsch en vintage.”

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Thuiswerken is een blijvertje

Thuiswerken is een blijvertje, dat blijkt uit representatief onderzoek van INretail in samenwerking met Markteffect. Veel mensen hebben plannen om te investeren in hun thuiswerkomgeving maar het is ook afhankelijk van het thuiswerkbeleid van de baas.