‘76% consumenten staat open voor nieuwe woonmerken’

De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. De huizenmarkt staat onder druk en ook het vele thuiswerken heeft invloed op de wooninteresse van de Nederlandse consument. Dat blijkt uit een onderzoek van DPG Media.

‘76% consumenten staat open voor nieuwe woonmerken’

De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. De huizenmarkt staat onder druk en ook het vele thuiswerken heeft invloed op de wooninteresse van de Nederlandse consument. Dat blijkt uit een onderzoek van DPG Media.



Bijna alle respondenten (94%) geeft aan interesse te hebben in wooninrichting. Slechts een klein deel (6%) is ontevreden over hun inrichting. In 2018 was dit nog 4%. Over het algemeen vindt men het indelen van de ruimte het lastigste bij het inrichten van het huis.

Per doelgroep zit daar wel een verschil in. Zo geven mannen aan dat zij het kiezen van een kleur lastig vinden (30%) en gebrek aan geld staat op nummer één bij alleenstaanden en huishoudens met kinderen > 4 jaar (beiden 43%).

76% geeft aan open te staan voor nieuwe woonmerken. Vrouwen net iets meer (80%) dan mannen (73%). Naast prijs, kwaliteit en uiterlijk wordt het feit of een merk bij hem of haar past, als belangrijker ervaren door de consument dan in 2018 (+113%).

34% wil binnen een half jaar een grote verbouwing uitvoeren. Dit was 23% in 2018. Vooral mensen met thuiswonende kinderen hebben verbouwplannen (53%). 76% klust regelmatig zelf. Het kiezen van een doe-het-zelf winkel wordt vooral bepaald door aanbiedingen (56%) en de locatie van de winkel (52%).

Bron: Wonen360

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Het eerste huis van 100 procent gerecycled plastic werd gebouwd

Save plastics introduceert een woning die verplaatsbaar en zelfvoorzienend kan zijn, geproduceerd met lokaal afvalplastic. De save home is het eerste huis dat de vier elementen van ‘goed groen wonen’ combineert: comfort & veiligheid, zelfvoorziening, mobiliteit en lokaal circulaire productie.

karwei

De najaarstrends van 2021 | Karwei

Ga all out met prints, kleur en textuur, vind rust in zachte tonen en vormen of zoek de perfecte balans tussen oud en nieuw. Dit najaar heeft weer toffe trends. Proef van het rijk gevulde palet aan smaakmakers en voed jezelf met inspiratie.

silestone

Silestone by Cosentino in première met Cindy Crawford

Silestone by Cosentino, wereldwijd toonaangevend specialist in hybride minerale oppervlakken voor architectuur- en designtoepassingen, lanceert The Metamorphosis, de derde campagne met in de hoofdrol internationaal mode-icoon Cindy Crawford.