Vanuit de snelle, commerciële wereld van marketing, influencers en over- consumptie, houden Ananda, Jody en Vincent nu kantoor in een loods in Amsterdam. Nogal een omschakeling! Terwijl we worden omringd door een enorme collectie van unieke tweedehands items, er verschillende styling projecten lopen en ondertussen 50.000 unieke bezoekers per maand de website bekijken, wordt het verhaal van Reliving onder de loep genomen. Laten we beginnen bij het begin…
Vier jaar geleden startte Ananda haar online marketingbureau. Specifiek voor duurzame merken en eerlijke ondernemers die ze écht kon helpen. In diezelfde tijd wakkerden Jody’s ondernemersgeest en duurzaamheidsdrang aan. De twee hielden een aantal goede brainstormsessies en deden uitgebreid onderzoek in een hoek die voorheen slechts ‘een hobby’ was: interieur en design.
Verkoop van tweedehands meubels en interieur-items via digitale plat- forms bleek niet optimaal te verlopen. Redenen: geen inspirerende omgeving, gemis van een kwaliteitscheck, gedoe met transport en geen veiligheid of garantie. That’s where Reliving.nl comes in! Een veilig online plat- form dat voorziet in ruime hoeveelheid interieur-inspiratie, een gecureerd tweedehands assortiment, goede transportmogelijkheden en garantie. Het doel? Tweedehands de norm te maken. Er bestaat al zoveel moois, dus kan het milieu worden ontzien door interieur-items en meubels te hergebruiken.
Om het team compleet te maken werd een oproep geplaatst op LinkedIn: “Gezocht: duurzame developer die klaar is voor een startup-avontuur.” Vincent sloot aan en toen ging het snel.
Binnen no time stond het digitale platform en werd er samengewerkt met Nina Pierson, Yvonne Kwakkel en Andrea Groot. De nood bleek hoog; het platform werd naar hartelust gebruikt door consumenten en inmiddels zijn meer dan 5.000 tweedehands meubels en decoratiestukken verhandeld. Ga maar na hoeveel CO2-uitstoot daarmee is bespaard!
Reliving is nu de plek waar consumenten, ambachtslieden, stylisten en ondernemingen, als woningcorporaties, kringloopwinkels, handelaren en interieurmerken, samenkomen om op duurzame wijze interieurs te verfraaien. Ook worden de levenscyclussen van items verlengd middels een beetje TLC van de in-house meubelmakers en worden items uitgeleend/ verkocht als props voor muziekvideo’s en televisieseries. Zojuist is een maatschappelijk project gestart waarmee op grote schaal woningen worden ingericht door Reliving en stylisten. In volle gang dus. En met veel plezier!
De loods is een fijne uitvalsbasis voor het team, maar ook de locatie van de maandelijkse pop-up sale voor consumenten en een goudmijn voor stylisten! Schroom niet om langs te komen of om contact op te nemen en samenwerkingsmogelijkheden te bespreken.
In oktober lees je hier het verhaal van Linda van den Akker. Zij is een grote natuurliefhebber die zich al jaren inzet voor betere wereld en is goed op weg om low waste te leven. Linda werkt als Key accountmanager architecten en project bij Royal Vriesco | A House of Happiness, de duurzame gordijnen fabriek van Europa.