“Werklessen boordevol inspiratie en opdrachten om je eigen trend-spot-skills te verbeteren.”
Marre Smit
Trends zijn voor de meeste van ons een belangrijke inspiratiebron en gebruiken we dagelijks wanneer we bezig zijn met het zoeken van kleuren, materialen, dessins en vormen voor onze interieurplannen. Je kunt hiervoor uiteraard varen op de trendrapporten van anderen, maar wat als jij zelf trends kunt spotten en deze kunt vertalen? Dat zorgt ervoor dat je plannen nog creatiever en toekomstbestendig worden. Daarom starten wij op 28 maart met de Masterclass van Jan Trendman en gaan we in vijf inspirerende werklessen aan de slag om zelf leren trends te spotten en toe te passen.
Trend spotten kun je leren
Maar hoe spot je die trends? Hoe leer je zien wat er buiten je eigen bubbel gebeurt en welke mogelijke conclusies je hieruit kan trekken? Waar ga je op zoek naar inspiratie? Hoe breng je de tijdsgeest over en vooral: hoe vertaal je deze naar je opdrachtgever?
In de komende exclusieve serie masterclasses van trendforecaster Jan Agelink leer je hoe je systematisch en rationeel trends kunt signaleren, analyseren en toepassen. Naast een constante stroom aan inspiratie leer je hoe je trends kan toepassen in je werk. Zodat jij je klanten advies kan geven wat toekomstbestendig is en een flinke houdbaarheidsdatum heeft.
Jan Agelink zorgt voor de inspiratie, maar je moet uiteraard ook zelf aan de slag. Daarom is er gekozen voor werklessen en krijg je tussendoor ook huiswerk mee om je eigen trend-spot-skills te verbeteren. Het is dan ook belangrijk dat je een nieuwsgierige aard hebt en bereid bent op met een open blik op onderzoek uit te gaan.

Aan het einde van de masterclass-serie:
- Weet je wat de actuele trends zijn op interieurgebied
- Krijg je heel veel inspiratie voor je projecten en weet je waar je die inspiratie voortaan zelf kunt vinden
- Weet je wat trends zijn (en wat niet) en hoe je ze ontdekt
- Weet je hoe je trends kan beschrijven en visualiseren
- Heb je de tools gekregen om trends te leren spotten en onderbouwen
Les data:
Begin het jaar goed en investeer in je persoonlijke ontwikkeling. Deze editie start op 28 maart 2023.
Les 1. Dinsdag 28 maart 2023
Les 2. Dinsdag 11 april 2023
Les 3. Dinsdag 18 april 2023
Les 4. Dinsdag 9 mei 2023
Les 5. Dinsdag 30 mei 2023
Lestijden zijn van 09:30-13:00. Alle lessen zijn op een centrale locatie in Nederland.

Doe je mee?
Wil jij ook graag leren hoe je trends kunt signaleren en onderzoeken om deze vervolgens door te vertalen naar je eigen werk voor je klanten? Wil jij ook graag geïnspireerd worden door de laatste trends en leren waar je deze inspiratie kan blijven vinden. Schrijf je dan nu in voor deze serie masterclasses!
De deelname aan deze vijf exclusieve trendlessen gegeven is voor BNS Crisp leden en partners slechts € 995,- excl. BTW. Ben je nog geen lid van BNS Crisp, maar wil je wel meedoen? Dat kan voor niet leden kost deze masterclass-serie € 1.495,-. Excl. BTW.
Als lid van BNS Crisp krijg je 500 euro korting op deze masterclass. Ben je nog geen lid? Doe dit dan nu en je verdient je lidmaatschap (€ 350,-) gelijk terug. En daarnaast geniet je van alle voordelen van het BNS Crisp-lidmaatschap. Meer weten of direct lid worden? Bekijk de mogelijkheden hier >>
Bonus: gratis trendwebinar
Om alvast de nodige inspiratie op te doen en kennis te maken met de laatste interieurtrends biedt Buro Jantrendman de snelle beslissers gratis deelname (t.w.v. 79,- euro) aan zijn interior & design trendwebinar op vrijdag 10 maart. Je wordt dan in een uur bijgepraat over de laatste trends en de vertraling hiervan naar drie thema’s vol design, kleur en materiaal inspiratie.
TIP: Goed om te weten dat je voor deze serie – of je nu wel of niet lid bent van BNS Crisp – gebruik kunt maken van Werktuig PPO, waardoor je 1/3 van de kosten van deze masterclass-serie gesubsidieerd krijgt. Hierdoor wordt deelnemen nog interessanter. Als BNS Crisp lid betaal je dan slechts € 657,- excl. BTW.
Over onze trendforecasters

Jan Agelink
Jan is sinds 1994 werkzaam als trend forecaster. Hij combineert een heldere analyse van globale en lokale trends met een talent voor het selecteren van prachtige beelden. Zijn visie op de toekomst is zeer waardevol voor branches zoals mode, interieur, lifestyle, design, beauty, footwear, travel, food, retail, digital culture & marketing.
Marre Smit
Marre is een trend forecaster die zich richt op consumententrends en de praktische toepassing hiervan. Ze heeft een oog voor afwijkende trend signalen en een uitgebreide kennis van online marketing en nieuwe media.
