Webinar Slowing down Fast Furniture | The Substitute | 4 december

Slowing down Fast Furniture

…met learnings uit de (not so) fast fashion 

Elke 5 seconden wordt er ergens ter wereld een Billy boekenkast verkocht, dit zijn maar liefst 12 Billy’s per minuut! Het resultaat hiervan was niet eerder zo zichtbaar als tijdens Corona. We hadden eindelijk de tijd om onze huizen op te ruimen. Massaal stonden we uren in de rij bij de milieustraat en overal op de stoep zag je de afgedankte meubels, rijen dik. Dit is slechts de impact van meubels aan het einde van de levensduur. De ‘verborgen impact’, de niet zichtbare impact tijdens het maken en vervoeren van onze spullen, is nog vele malen groter.

In fashion is de transitie richting duurzaamheid 7 jaar geleden ingezet. Met hulp van een aantal grote spelers én de nodige schandalen is er meer kennis over gewassen, productie en arbeid bij de consument terecht gekomen. Fast fashion ligt onder vuur! Door deze ontwikkeling groeide de markt van tweedehands kleding de afgelopen drie jaar 21 keer sneller dan de markt voor nieuwe kleding. Ook nieuwe duurzamere materialen, technieken en businessmodellen worden meer mainstream.

In tegenstelling tot de fashion industrie is duurzaamheid in de meubelbranche nog een grote blinde vlek. Maar kunnen we wat leren van de slow fashion trend?

In deze lezing krijg je meer inzicht in de impact van fast furniture en leer je over stijlvolle oplossingen door goed naar fast fashion te kijken. Wat zijn toffe verhalen en interessante business cases die je wilt kennen? En hoe kun je duurzaamheid nastreven in een vak wat zo snel (veranderende) trends opvolgt?

Van producten, collecties t/m sterke influencer- concepten, het wordt een dynamische lezing. Als leidraad gebruiken we de door ons ontwikkelde Submethode waarbij je praktische handvaten krijgt die jij direct kunt inzetten in je werk als stylist. Deze Submethode, enkele onderzoeken en wat handige statistieken bundelen we voor je in een reader die je na het webinar gemaild krijgt.

Datum: 04-12-2020
Tijd: 10.00-11.00 uur
Wie? Machteld Rijnten namens The Substitute

Weetjes! Je ontvangt naar afloop van het webinar een praktische handout voorzien van de Submethode, enkele onderzoeken en wat handige statistieken om makkelijker duurzame keuzes te maken in en om het huis. Ook kun je je inschrijven als duurzame interieurprofessional op het nieuwe platform: www.thesubstitute.nl

Kosten: Het webinar is gratis voor BNS Crisp leden.

Meld je aan via dit formulier.

————————–

The Substitute: 

The Substitute is hét platform voor het duurzame alternatief in interieur en verbouw. Samen vormen wij een community van duurzame merken, makers & professionals, zoals (interieur)architecten, ontwerpers en stylisten. Wij delen netwerk, kennis en marketing-power in een online community met offline events. Een enorme bron van informatie met als doel: 365 dagen per jaar overzicht, inspiratie & kennis bieden op het gebied van duurzaam wonen zodat iedereen gemakkelijk duurzame keuzes kan maken in en om het huis.

De 2e editie van de beurs zal plaatsvinden van 26-28 maart 2021. Het nieuwe platform the Substitute wordt in januari 2021 gelanceerd. Maar als duurzame interieurprofessional kun je je nu al inschrijven voor een eigen portfoliopagina. Ga naar www.thesubstitute.nl voor meer informatie.

Bio Machteld & Marieke

Machteld en Marieke zijn de oprichters van The Substitute en organiseren o.a. de Duurzame Woonbeurs.Machteld (53) is een Creatief Strateeg met een achtergrond in reclame en (digitale) marketing en Marieke (38) is business development director met een achtergrond in financiering en consultancy voor impactondernemers

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Webinar Intersteel | 8 december

Aangezien deurbeslag met regelmaat wordt gebruikt, is ook de techniek en de kwaliteit een belangrijk onderdeel om kort aandacht aan te besteden. Maarten vertelt je waar op te letten bij de juiste keuze van deurbeslag en bijpassende accessoires.

Digitale Trendpresentatie | Jan Trendman | 4 en 11 december

Instant inspiratie bij de start van elk seizoen. Hierdoor ben je je direct bewust van de wensen en behoeftes van je klanten en kan je hen op de best mogelijke manier bedienen. Je kan het product of de dienst creëren waarvan je klant nog niet weet dat ze het willen.