Online consumentenbestedingen groeien in derde kwartaal met 21% naar € 6,9 miljard

Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2021 zijn de online consumentenbestedingen en online aankopen ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Online consumentenbestedingen groeien in derde kwartaal met 21% naar € 6,9 miljard

Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2021 zijn de online consumentenbestedingen en online aankopen ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei was met respectievelijk 21% (naar € 6,9 miljard) en 12% (naar 85,5 miljoen) in beide gevallen wel wat gematigder dan in het tweede kwartaal van dit jaar. Het aantal online cross-border aankopen blijft nog steeds dalen. In Q3 2021 neemt het aantal online cross-border aankopen af met 10% (van 9,5 miljoen naar 8,6 miljoen) ten opzichte van Q3 2020.

Ben je geen lid of business partner van Thuiswinkel.org, maar heb je wel een account aangemaakt voor onze website, dan vind je hier de lightversie van het Thuiswinkel Markt Monitor rapport. 

Bron: Thuiswinkel.org

Dit is niet alles

Bekijk meer evenementen

Deze BNS-stylisten mogen zich ontwerpers noemen van MONDiART-collectie

Afgelopen vrijdag werd er in de showroom van MONDiART gestreden voor een plaats in het nieuwe stylisten team dat voor het Eindhovense bedrijf een exclusieve collectie mag ontwerpen. In samenwerking met BNS Crisp konden stylisten zich aanmelden om deel te nemen aan een pitchronde. Hierin presenteerden alle deelnemers hun visie over het bedrijf en merk MONDiART in een Moderne en/of Scandinavische stijl.

Textielcollectie van 100% gerecycled plastic

In samenwerking met ontwerpster Kristine Five Melvær heeft Heymat de Foliage collectie in twee nieuwe kleuren geïntroduceerd, die voor 100% van textiel van gerecycled plastic (PET) zijn vervaardigd. De introductie maakt onderdeel uit van een voortdurend proces om de productie zo milieuvriendelijk mogelijk te maken.